welcome to shamimieymowmow punye blog

Thursday 5 July 2012

w e d d i n g


Assalamualaikum ! Hye korang korang dan korang . Haa korang mase cuti sekolah 2minggu tu kan kan kan sedare aku kawin (eleh macam sedare kau sorang je yang dah kawin ai) HEHE . Yelaa aku na cite je , dah kate pon blog aku , so suke hati aku laa na cite WHATEVER I LIKE okey . HEHE . Okey berpandukan topik kat atas tadi aku na cite , wedding nye best . Actually , aku dapat jumpe semue siblings mak aku .Siblings mak aku ade 11 orang , 5 lelaki 6 perempuan . Tapi 2 orang dah meninggal . So time wedding hari tu jumpe baru laa aku kenal POKCIK2 aku yang selame ni ta penah jumpe (MOKCIK2 aku tiap2 tahun jumpe , so dah ta heran kalau jumpe mereke) HEHE , bukan ta penah jumpe tapi dah lame ta jumpe . Baru laa aku kenal yang mane pak ngah aku , pak itam aku , pak ude aku , pak ndak aku . Pokcik2 aku memang jarang GILERRR balik kampong , aku pon tak tau kenape . Up To Mereka laa kan , asal kan mereka HAPPY :D . Okey okey , sedare aku yang kawin ni duduk dekat Sagil , Johor , wife dye pulak Felda Kepis , N9 . Dekat je dengan rumah aku , so nak dijadikan cerite rumah aku jadi tempat mereka berkumpul laa . Time akad nikah hari khamis , tak buat hari jumaat sebab pokcik aku dengan besan nye orang jawe , so ade pantang larang nye . So ikut  jela . Mase na akad nikah tu menggigil + berpeluh2 sedare aku (mase yang ditunggu2 oleh semua lelaki) HAHA ! Dengan sekali lafaz je , mereka SAH jadi suami isteri . After tu , pengantin salam dengan parent mereka , HAA time niee laa aku malas na tengok , sebab NANGIS2 aku tak boleh laa kalau tengok orang nangis2 ni , nanti dengan aku aku sekali nangis . Lepas tu kite orang pegi rumah pengantin for makan ! JYEAHHH ! Kebetulan time tu aku memang tengah LAPAR tahap Gimau , kebetulan lauk nye SEDAP2 . Huhh naik nafsu LAPAR aku . So makan punye makan kite orang pon balik dengan senang hati kerane KENYANG ! Aku tak cite mase malam berinai tau , sebab mase malam berinai aku kat uma mokcik aku dah , aku tak join pun mase malam tu . Aku Rewang je (rewang atas katil pengantin) ! HAHA . Hari jumaat dengan  sabtu aku dengan sedare aku WATLEK tidor atas katil pengantin , pade mase yang same pengantin belom merasmi kan lagi . HAHA ! Na tau mase malam sabtu tu , atas katil pengantin tu ade 5 orang , maksudnye satu katil tu 5 orang . TAK ke GILERR name nye ! Tu baru satu katil belom satu bilek lagi , satu bilek je 7 orang , yang lagi 2 orang tu tidor kiri dan kanan katil sebab dah tak muat . Motif kite orang tidor atas katil uh sebab na KIPAS . Kipas2 yang lain semua dah kene rembat , so tinggal kipas dalam bilik pengantin tu je . Kesian kan ! Okey ni aku na cite mase hari bersanding rumah pengantin perempuan pulak . Mase ni masing2 berebut2 na ikut g N9 , sebab malas na duduk uma nanti kene kemas uma . HAHA ! Sampai ta muat kereta laa na ikot punye pasal , tapi dimuatkan jugak sebab nanti kt rumah sane ade kereta2 yang kosong so boleh campak2 je . Sanding punye sanding tibe laa mase nak makan damai . mase makan damai sume tak nak mengalah , semue na makan dekat meja pengantin (makan sedap punye pasal)HAHA . So makan punye makan , mase untuk balik pulak . JYEAHHH ! masuk je dalam kereta memasing membute ! HAHA . Da nak sampai uma mokcik aku tu semue bangun . So beborak laa dengan sedare aku yang abang dye kawin tadi . Secare TETIBE je dye cakap dalam bahase NOGORI , aku pon tak tau ape motif dye . Tau laa dapat akak ipar orang nogori , tapi tak payah laa ko cakap nogori de kan . HAHA ! Tebahak2 + tekahak2 gelak dalam kereta . So time malam ahad tu ade karaoke , so karaoke laa sedare2 aku semue , aku je pegi merempit gn sedare aku kejap carik TOPAP ! Nyanyah aku (angah) boleh carik jodoh lak mase karaoke . Menyempat je ! HAHA ! Okay esok nye hari bersanding uma lelaki A K A uma mokcik aku . Pukul 11 lebih baru aku mandi sebab tolong mak aku dengan mokcik2 aku buat makan damai . Sambil tolong sambil masuk mulot jugak . HAHA ! Lepas tu sesiap sebab mokcik aku dah bising , dah pukol11 lebig tak sesiap lagi . Lepas mandi teros siap pakai baju kurung bertema kan POLKADOT . Pukol 12 lebih duduk dekat luar makan kejap then duduk tengok orang datang . BOSAN :( , BOSAN sebab tadek yang HANDSOME pon . Nyampah tol , HAHA ! Okay lepas tu pengantin pon sampai . Lepas tu belah perempuan pon balik N9 , . So lepas wedding tu selesai , cucu2 semue terjon parit belakang uma mokcik aku tu . Actually , air gunung ledang mengalir dekat parit belakang uma mokcik aku , so mereka pon mandi lee . Lepas tu kemas2 rumah , mase malam pukol10 semua dah bedengkur (tidor) . Aman rumah tu . So esok nye hari isnin tengahari aku gn mokcik2 aku yang lain pon balik uma masing2 . Masing2 balik awal semuenye ade hal , kalau tak de hal jangan harap laa na balik awal . HAHA ! So conclusion nye WEDDING TU SANGAT BEST (sampai aku demam2 laa) HAHA XD . Okay laa Selamat Malam Cinta :D .

DOWNLOAD
-
-
-
-
50%
-
-
-
-
100%
DOWNLOAD COMPLETE



AFTER NIKAH



MASE MALAM BERINAI



MASE BERSANDING RUMAH PENGANTIN PEREMPUAN



RUMAH PENGANTIN PEREMPUAN
LOOSERRR



MAKAN DAMAI > MAK AKU MOK TEH DENGAN MAKLANG AKU <



MASA BERSANDING RUMAH LELAKI > MAAF GAMBOR BLUR<



NI SIBLINGS MAK AKU


BOYFRIEND BARU AKU >MUHAMMADANISHAIQAL<
SCANDAL AKU :D >NURAISYAHDAMIA<









No comments:

Post a Comment